CV

Contact opnemen
Volledige CV

Belcantodreef 44
3845 GX Harderwijk
Nederland

info@rievisie.nl
+31 (0) 6 4562 6710

Benieuwd naar het CV van Johan Rietveld, oprichter van RieVisie? Bekijk hier een deel van het CV of download het hele CV.

Opleidingen

1996 - 1997 | HOFAM post HBO Controllersopleiding, bachelor QC 1989 – 1993 | SPD 1 en 2

Cursussen en trainingen

2017 - Persoonlijk Leiderschap
2017 - Coachend Leiderschap
2015 - ITIL v3 Foundation
2013 - MS Projects (interne training)
2012 - Prince II Foundation (Practitioner -2017 afronding Q1/2019)
1993 - AVA. (Automatisering Voor de Administratieve functie)

Recente werkervaring (referenties op aanvraag)

01-2019 tot heden | Erasmus universiteit Rotterdam Projectmanager Osiris naar de Cloud

  • Projectscope transitie managen Osiris (studenten volg systeem ) migratie van on-premise naar SAAS oplossing

Taken en verantwoordelijkheden

  • Zorgdragen samenwerking tijdens en na transitie tussen leverancier, IM&ICT, onderwijs logistiek en andere stakeholders
  • Leidinggevend aan projectgroep en 7 work streams
  • Bewaken van de scope, projectplanning, project deliverables, business case en testresultaten
  • Inrichten van nieuwe governance, processen, afspraken en borgen van de continuïteit daarvan na de transitie
  • Organisatie voorbereiden op de veranderde situatie

6-2018 Lopende opdracht, 20 tot 24 uur per week | ICTZ – Hoorn Senior Incident manager

Taken en verantwoordelijkheden

  • Leiding een aansturing Klantondersteuning- en beheer team (16 FTE)
  • Inrichten procesmanagement
  • Capaciteit- & resource planning
  • Monitoring open tickets op doorlooptijden en SLA afspraken
  • Escalatie management

Gebruikte methodieken, systemen en applicaties

  • ITILv3, Incident-; Change-; Problem-; Event management processen
  • Office 365
  • Mproof Clientele (ITSM tool)
  • DOCS (document management system)

5-2018 tot en met 12-2018 | Hogeschool Utrecht
Projectleider SAAS Transitie Osiris

  • Projectscope transitie managen Osiris (studenten volg systeem ) migratie van on-premise naar SAAS oplossing
  • Strategie van Hogeschool Utrecht is om meer applicaties binnen SAAS oplossingen te gaan migreren

Taken en verantwoordelijkheden

  • Zorgdragen samenwerking tijdens en na transitie tussen leverancier, IM&ICT, onderwijs logistiek en andere stakeholders
  • Opstellen PvA, kwartiermaken & voorbereiding naar toekomstige mogelijke SAAS transities
  • Inrichten van nieuwe governance, processen, afspraken en borgen van de continuïteit daarvan na de transitie
  • GAP analyse en managen van de change tussen Technisch beheer on-premise naar SLA SAAS oplossing
  • Inrichten van contract management m.b.t. dienstverlening SAAS
  • Organisatie voorbereiden op de veranderde situatie

Gebruikte methodieken, systemen en applicaties

  • Prince2
  • ITILv3, Incident-; Change-; Problem-; Event management processen
  • Office 365
  • Skype For Business
  • MS Projects, One Note, Teams

7-2016 tot 2-2018 | Detron Communication Solutions B.V. ( TELECOM ) Operationeel Manager Projecten en Service

  • Business unit binnen Detron die zich richt op Projecten en Managed Services voor telefonie, unified communication & collaboration voor de groot zakelijk markt, overhead en healthcare
  • Directie bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de business unit
  • 70 Fte, direct reports 21
  • Directe aansturing naar 5 project- en 3 service managers

Taken en verantwoordelijkheden

  • Project management politiek gevoelige en complexe projecten
  • Aansturen van projectmanagement
  • Financial Controll t.b.v. bewaken rendement op de projecten
  • Waarborgen van de operationele doelstellingen van de business unit
  • 3rd party management & contract management
  • Aansturen van service management
  • Financial Controll t.b.v. bewaken rendement van de managed service contracten
  • Onderhouden van contacten met derden partijen
  • Optimaliseren van de operatie, doorvoeren van verbeterprocessen
  • Uitvoeren van het escalatieproces
  • Bewaken van de klanttevredenheid en het ondernemen van initiatieven om dit te verbeteren
  • Regelmatig uitvoeren van audit om tot verbetering te komen
  • Structureel verbeteren van het rendement van de business unit
  • Opbouwen van standaards, zoals de projectenfabriek en service levels

Milestones

  • Als Project manager het afronden kritisch projecten DOWR-i gemeente Deventer, Olst-Wijhe & Raalte, De Zorgboog en Sitech
  • Beheer organisatie opgezet met duidelijk rollen, taken en processen o.b.v. ITILv3
  • Opzetten Tactisch – Operationeel overleg binnen Shared Service Centers Rijksoverheid ( DICTU, SCC-ICT, SCCI)
  • Professionaliseren van zowel project- als service team
  • Opzetten van flexibele schil t.b.v. projecten
  • Voorspelbaarheid van resource planning met een horizon van 12 weken
  • Incident management, o.b.v. ITILv3 verbeterd
  • Change-; Problem-; Event management processen o.b.v. ITILv3 geïmplementeerd
  • Verbeteringen op gebied van efficiency en effectiviteit
  • Samenwerking binnen alle operationele teams
  • Operationele integratie business unit Healthcare
  • Behalen van financiële resultaten 2016 en 2017

Gebruikte methodieken, systemen en applicaties

  • Prince2
  • ITILv3, Incident-; Change-; Problem-; Event management processen
  • Topdesk
  • Office 365
  • Skype For Business, incl voice
  • MS Projects, One Note, Teams