Benieuwd naar het CV van Johan Rietveld, oprichter van RieVisie? Bekijk hier een deel van het CV of download het hele CV.
Opleidingen
1996 - 1997 | HOFAM post HBO Controllersopleiding, bachelor QC 1989 – 1993 | SPD 1 en 2
Cursussen en trainingen
2017 - Persoonlijk Leiderschap
2017 - Coachend Leiderschap
2015 - ITIL v3 Foundation
2013 - MS Projects (interne training)
2012 - Prince II Foundation (Practitioner -2017 afronding Q1/2019)
1993 - AVA. (Automatisering Voor de Administratieve functie)
Recente werkervaring (referenties op aanvraag)
01-2019 tot heden | Erasmus universiteit Rotterdam Projectmanager Osiris naar de Cloud
- Projectscope transitie managen Osiris (studenten volg systeem ) migratie van on-premise naar SAAS oplossing
Taken en verantwoordelijkheden
- Zorgdragen samenwerking tijdens en na transitie tussen leverancier, IM&ICT, onderwijs logistiek en andere stakeholders
- Leidinggevend aan projectgroep en 7 work streams
- Bewaken van de scope, projectplanning, project deliverables, business case en testresultaten
- Inrichten van nieuwe governance, processen, afspraken en borgen van de continuïteit daarvan na de transitie
- Organisatie voorbereiden op de veranderde situatie
6-2018 Lopende opdracht, 20 tot 24 uur per week | ICTZ – Hoorn Senior Incident manager
Taken en verantwoordelijkheden
- Leiding een aansturing Klantondersteuning- en beheer team (16 FTE)
- Inrichten procesmanagement
- Capaciteit- & resource planning
- Monitoring open tickets op doorlooptijden en SLA afspraken
- Escalatie management
Gebruikte methodieken, systemen en applicaties
- ITILv3, Incident-; Change-; Problem-; Event management processen
- Office 365
- Mproof Clientele (ITSM tool)
- DOCS (document management system)
5-2018 tot en met 12-2018 | Hogeschool Utrecht
Projectleider SAAS Transitie Osiris
- Projectscope transitie managen Osiris (studenten volg systeem ) migratie van on-premise naar SAAS oplossing
- Strategie van Hogeschool Utrecht is om meer applicaties binnen SAAS oplossingen te gaan migreren
Taken en verantwoordelijkheden
- Zorgdragen samenwerking tijdens en na transitie tussen leverancier, IM&ICT, onderwijs logistiek en andere stakeholders
- Opstellen PvA, kwartiermaken & voorbereiding naar toekomstige mogelijke SAAS transities
- Inrichten van nieuwe governance, processen, afspraken en borgen van de continuïteit daarvan na de transitie
- GAP analyse en managen van de change tussen Technisch beheer on-premise naar SLA SAAS oplossing
- Inrichten van contract management m.b.t. dienstverlening SAAS
- Organisatie voorbereiden op de veranderde situatie
Gebruikte methodieken, systemen en applicaties
- Prince2
- ITILv3, Incident-; Change-; Problem-; Event management processen
- Office 365
- Skype For Business
- MS Projects, One Note, Teams
7-2016 tot 2-2018 | Detron Communication Solutions B.V. ( TELECOM ) Operationeel Manager Projecten en Service
- Business unit binnen Detron die zich richt op Projecten en Managed Services voor telefonie, unified communication & collaboration voor de groot zakelijk markt, overhead en healthcare
- Directie bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de business unit
- 70 Fte, direct reports 21
- Directe aansturing naar 5 project- en 3 service managers
Taken en verantwoordelijkheden
- Project management politiek gevoelige en complexe projecten
- Aansturen van projectmanagement
- Financial Controll t.b.v. bewaken rendement op de projecten
- Waarborgen van de operationele doelstellingen van de business unit
- 3rd party management & contract management
- Aansturen van service management
- Financial Controll t.b.v. bewaken rendement van de managed service contracten
- Onderhouden van contacten met derden partijen
- Optimaliseren van de operatie, doorvoeren van verbeterprocessen
- Uitvoeren van het escalatieproces
- Bewaken van de klanttevredenheid en het ondernemen van initiatieven om dit te verbeteren
- Regelmatig uitvoeren van audit om tot verbetering te komen
- Structureel verbeteren van het rendement van de business unit
- Opbouwen van standaards, zoals de projectenfabriek en service levels
Milestones
- Als Project manager het afronden kritisch projecten DOWR-i gemeente Deventer, Olst-Wijhe & Raalte, De Zorgboog en Sitech
- Beheer organisatie opgezet met duidelijk rollen, taken en processen o.b.v. ITILv3
- Opzetten Tactisch – Operationeel overleg binnen Shared Service Centers Rijksoverheid ( DICTU, SCC-ICT, SCCI)
- Professionaliseren van zowel project- als service team
- Opzetten van flexibele schil t.b.v. projecten
- Voorspelbaarheid van resource planning met een horizon van 12 weken
- Incident management, o.b.v. ITILv3 verbeterd
- Change-; Problem-; Event management processen o.b.v. ITILv3 geïmplementeerd
- Verbeteringen op gebied van efficiency en effectiviteit
- Samenwerking binnen alle operationele teams
- Operationele integratie business unit Healthcare
- Behalen van financiële resultaten 2016 en 2017
Gebruikte methodieken, systemen en applicaties
- Prince2
- ITILv3, Incident-; Change-; Problem-; Event management processen
- Topdesk
- Office 365
- Skype For Business, incl voice
- MS Projects, One Note, Teams